>

גירויים שמפריעים לילדים לישון

ילדות, אחיות, שעת השכבה בלילה,
המשימה: מצאו את ההבדלים…
מה הייתם עושים אחרת על סמך התמונות?

בני קריספין | Newsdesk Israel
צילום תמונה: Dikla Landoy

ארגון סביבת השינה בצורה מיטבית, מונע הסחות דעת בשעת ההשכבה ובמקרה של התעוררויות פתאומיות באמצע הלילה.
המטרה היא, שיהיו כמה שפחות גירויים מיותרים במיטה.
מה כן? כרית, שמיכה, מוצץ, “שמיכי” – אם הילד/ה רוצה
מה לא? בקבוק חלב/ מים, בובות ומשחקים, כל דבר שיכול להעסיק את הילד במשהו שהוא לא ניסיון הירדמות.
עדיף שהחדר יהיה חשוך גם בשנת בוקר/ צהריים, כי זה עוזר בייצור המלטונין בגוף (הורמון השינה)
אם משאירים את הדלת פתוחה- הילד לומד להירדם גם עם הרעשים הקבועים של הבית ולא תלוי בדממה מוחלטת
אין צורך במוזיקה ברקע, זה עלול ליצור תלות במוזיקה על מנת להירדם ולהקשות עליו כשיישן מחוץ לבית.
וכמובן- המיטה צריכה להיות תואמת לגיל ולגודל הפיזי של הילד/ה.
יש ילדים שלא אוהבים להתכסות, או שהכרית לא נוחה להם- אל תכריחו אותם. זה לא הכרח. הכי חשוב שיהיה להם נוח.

לשאלות בנושאים נוספים הקשורים בשינה- זמינה בשעות גמישות בהודעות ובטלפון (נמצא בעמוד שלי)
דיקלה לנדוי, יועצת שינה בשיטת לילה טוב, גננת ומדריכת הורים פרטנית בגישת אדלר.
לילה טוב!

אתם התקשורת שלנו שתפו!